Har i ett lätt gubbsjukt ögonblick låtit mig falla till föga och råkat köpa mig en Seat Leon med 1,8T motorn att ha som leksaksbil. (Nu när man är singel gör man ju exakt som man vill har jag kommit på )
Bilen är en -04 och har gått 8000mil och har endast 3 ägare innan mig. ECU:n är omprogrammerad och det sitter alu-ic från Forge samt ett KN insatsfilter på plats i burken.
Hitlerkälken flyttar sig riktigt bra faktiskt men vid senaste turen så misstände den och vill därefter inte gå på alla 4 vid laddtryck. Har puttat tillbaka std-mjukvara och då kommer fenomenet något senare in i laddtryckets uppbyggnad.
Misstänker kass/svag tändspole/ar dvs gnistsläckning. Motorlampan har blinkat till så det finns nog en kod lagrad men jag har ej hunnit med att plugga in mig,,, eftersom folk envisas med att köpa gröna traktorer stup i kvarten!!
Har efter lite Googlande kommit fram till att det kan vara lika bra att byta alla 4 spolarna samtidigt och då gärna till Audi R8:ans röda spolar.
Vad tror ni som kan VAG och 1,8T motorn om detta, passar alla VAG-spolar hej vilt mellan modellerna?
Eller tror ni på annat fel?
/C