Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

Ford slutar bygga (person-)bilar i stor skala?

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera bil-teman här

torlin

#16 » 14:04:24, 02-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

QV_ skrev:Drar mera drivmedel än nödvändigt eftersom ägaren MÅSTE ha 4 hjulsdrift den gången vart annat år som hen besöker sommarstugan på vintern. Backen är ju så brant...

Beror kanske på var i landet man bor, men här uppe skulle jag aldrig ens överväga en bil utan fyrhjulsdrift på vintern.
Drygt 100 ton och 1500 hk
Användarvisningsbild
torlin
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:20:55, 28-04-2009
Ort: Luleå
Maskin: Kockum-Landsverk KL 132
Volvo BM LM 1240
Michigan 125 IIIA
Volvo BM T 650
Bolinder-Munktell BM 35
Scania SBAT 111S (TGB 40)
Scania SBA 111 (TGB 30)
Scania LA 82
Volvo L 495 Titan



ac tc

#17 » 11:01:23, 03-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Biltillverkarna bygger naturligtvis vad som kunden vill köpa, skyll inte suv/ pick up trenden på dom.
ac tc
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:52:58, 19-02-2014
Ort: Iggesund
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: ford 4000

QV_

#18 » 17:55:30, 03-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

torlin skrev:
QV_ skrev:Drar mera drivmedel än nödvändigt eftersom ägaren MÅSTE ha 4 hjulsdrift den gången vart annat år som hen besöker sommarstugan på vintern. Backen är ju så brant...

Beror kanske på var i landet man bor, men här uppe skulle jag aldrig ens överväga en bil utan fyrhjulsdrift på vintern.


Allt beror ju på.
Jag anser att lackbox är onödigt. Det går lika bra att lackera utomhus (vid rätt tillfälle) men det går ju inte att tidsplanera ett jobb då.
Dina föräldrar klarade sig nog med 2 hjulsdrift. Man kanske inte alltid kommer fram just precis vid exakt tillfälle. Detta är ju mera av ett samhällsproblem. NU! Skriker chefen och alla springer. Sen när det blir "normalt" så skall allt ske NU! Men i norr med mer snö så ökar ju mängden dagar då man har användning för 4 hjulsdriften. Det är korrekt.
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se