Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

Opel Calibra Elschema något Akut behov

21 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera bil-teman här

magirus (trådstartaren)

#16 » 23:09:58, 10-05-2018
  • Markera detta inlägg som lösningen på problemet Överför markerat ord till lexikonet

Tack!! :buga:

Jag vet int om jag nog har påpekat att utan hjälp att hitta elschema etc hade jag fått gå ännu längre över ån för att hitta vatten! :lmao:
Stort TACK till alla som med råd, tips o litteratur hjälpt mig med att få till detta :buga: :buga:

Tog en sväng till Kan-elbarnet som har adekvat utrustning och kunskap för att på ett riktigt sätt kolla alla lödningar i reläet, det var fler som var på väg att ge upp så han tog helt sonika och tog bort det gamla tennet o lödde om alla anslutningar!! :hurra:

Så, as good as new!!!

3 personer gillar det här inlägget.
magirus
 



torbjorn_forsman

#17 » 08:57:20, 11-05-2018
  • Markera detta inlägg som lösningen på problemet Överför markerat ord till lexikonet

magirus skrev:
Det tredje felet var en slags mystifik koppling vid kontaktplattans (rattlåset) kabelstam

Bild

Den gula skarvhylsan och den vita kabeln var kapad och skarvad med flatstift och dito hylsa och med ytterligare en gul skarvhylsa i andra ända av originalkabeln. Den vita kabeln släppte helt plötsligt ur den (numera) bortklippta skarvhylsan.

Jag gjorde en fuling, tvinnade ihop kablarna, låste med en kopparkardel och tog fram stora lödkolven!!
Det torde inte ge sig i första taget.



Och därmed kan man anse det bevisat att det någon gång i tiden har suttit ett efterhandsmonterat larm med startspärrfunktion i bilen.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

magirus (trådstartaren)

#18 » 09:51:46, 11-05-2018
  • Markera detta inlägg som lösningen på problemet Överför markerat ord till lexikonet

Jepp, men därav var inget kvar, bara en hoper med avklippta trådstumpar samt det som ledde till denna kontraption :shake_hands:
magirus
 

magloman

#19 » 18:48:44, 11-05-2018
  • Markera detta inlägg som lösningen på problemet Överför markerat ord till lexikonet

redömligt dokumenterat och trevlig tråd i största allmänhet :thumme:
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

magirus (trådstartaren)

#20 » 19:35:00, 11-05-2018
  • Markera detta inlägg som lösningen på problemet Överför markerat ord till lexikonet

Tack!! :buga:

1 person gillar det här inlägget.
magirus
 

magirus (trådstartaren)

#21 » 19:40:29, 11-05-2018
  • Markera detta inlägg som lösningen på problemet Överför markerat ord till lexikonet

Glömde! :ohnej:
Karetan har nu komit ner på hjulen igen och har körts några mil utan mankemang :hurra:
Nu väntar en penginsamlingsperiod för Unge Herrn för att investera i ett batteri o ett avgassystem sen blir det besiktning :thummar:

3 personer gillar det här inlägget.
magirus
 


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se