Det drog ut på tiden med reparationen, mest pga att varken huvud eller kropp fungerat som de ska men det har gått framåt med små steg. Bra med egen verkstad så sakerna kan stå tills fan löser av om så är... Bytte
kamrem,
vattenpump, spännare, multirem, ny
koppling med solitt
svänghjul, urtrampningslager,oljor och filter,
batteri och monterade också "blanking plates" så EGRn är borta. Fick även byta EGT sensor i slutändan då det var brott på kabeln. Är nu nybesiktigad ua men läcker
olja på baksidan motorn så en omgång speglar i olika storlek har införskaffats för närmare diagnos. Hela kalaset har väl gått på i runda slängar 20 000 inkl motor o allt. Har även köpt mig en
VCDS, ska läsa igenom instruktionerna få se om jag begriper mig på den så småningom, det var många felkoder när den startades, en stor del pga det långa stilleståndet (Climatronicen, kärvande spjäll o liknande) men fick hjälp att släcka dom av en som kan slika saker. Skönt att äntligen få den tyngden av axlarna !