Jeg har hatt min 307 siden 2010, det er en 2006 modell. Da jeg kjøpte den var den gått 5400 mil, nå er den gått 19200 mil. Eneste varsellampen som har lyst på min var ABS lampen, den kom av og til på når jeg trykte på bremsen. Etter litt feilsøking ble det en dusj multispray på bremselysbryteren under dashbordet, nå er det tre år siden lampen har lyst.
Fjærene foran er et kjent svakt punkt, har byttet begge to på min.
1.6 HDi kan du lese mye bra og mye dårlig om. Se skrekkeksempelet her: http://www.turbopower.com.uy/doc/falla- ... v6ted4.pdf
Dette tror jeg ofte kommer fra slakke dysebolter. Jeg så et innlegg på et forum om en Ford Focus, der var det anbefalt å stramme dyseboltene etter 10000 mil. Mine var helt slakke, strammet ca 1/6 omdreining på alle.
Blir dyseboltene helt slakke, begynner dysen å bevege seg, og da blir o-ringene som tetter mellom dyseholderen og motoroljen ødelagt, da fyller du motoroljen med sot - katastrofen er et faktum. Jeg har skiftet olje hvert år, på ca 1500 mil. Min er altså gått 19200 mil, på den orginale turboen.
Handbromsen er konstruert for den franske riviera. Bruk ikke den på vinteren.
Har byttet startmotor. Hvis sikring F8 ryker når du starter bilen, er det et tegn på at solenoiden begynner å karve. Du kan byte ut den orginale 15A med en 20 eller 25A og kjøre en stund til, men det bør åtgardas innom rimelig tid.
Har også byttet EGR ventil.
Ellers er det bare normale slitedeler, bromsskiver, klosser. Bilen min har fortfarande orginale bærekuler og endeledd.