Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

Mercedes Benz L 306 D reservdelar

12 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera bil-teman här

ochkl0620 (trådstartaren)

#1 » 10:09:24, 21-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tja!
Charles heter jag. Arbetar som lastbilsmekaniker/ påbyggare.
Länge sen jag registrerade mig men har länge läst flitigt på forumet utan att skriva. Tänkte det är dags!
Jag och min familj har fått överta en Mercedes Benz L 306 D från 1974.
Denna buss står över 80 mil härifrån och tanken är att vi ska åka och laga den på plats och besikta på semestern vecka 33-34.
Problemet är att jag har svårt att finna reservdelar.
Tydligen läcker i princip allt som kan läcka vad gäller broms och koppling. Tanken är att jaga rätt på så mycket som möjligt nu så jag kan ha delar med mig.
Tyvärr kan jag inte hitta några mått på packningar och delar jag ska söka efter.
Eventuellt tänker jag plocka huvudbromscylinder och kopplingscylinder från en nyare bil, om man kan hitta något liknande. Men hjulcylindrar och slavcylinder återstår...
Även backarna bör nog bytas eller bandas om.

Hoppas på någon/ några med genuint intresse för dessa rariteter.
Mvh Charles
ochkl0620
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 13:04:10, 24-09-2015
Ort: Näsåker Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Lastbil



Ivar Risslén

#2 » 10:42:34, 21-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet