Ivar Risslén skrev:Hur ser tändstiften ut?
Det låter som för min kompis när han turbo konverterade en B23A i början av åttiotalet. När man passerade 160 så började den att misstända för att gå bra vid lägre farter. Han hade monterat nya dyra tändstift och 2 av stiften tålde inte trycket i motorn. När han bytte stift igen så gick motorn bra.
Simnil skrev:Ivar Risslén skrev:Hur ser tändstiften ut?
Det låter som för min kompis när han turbo konverterade en B23A i början av åttiotalet. När man passerade 160 så började den att misstända för att gå bra vid lägre farter. Han hade monterat nya dyra tändstift och 2 av stiften tålde inte trycket i motorn. När han bytte stift igen så gick motorn bra.
När vi körde med höga laddtryck fick vi i regel knacka ihop gnistgapen lite för annars orkade det inte gnista.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster