Parameter MIN spec MAX spec
Front Total Toe -0.32 0.32
FL Toe -0.16 0.16
FR Toe -0.16 0.16
FL Camber 0.03 1.00
FR Camber 0.03 1.00
Rear Total Toe -0.47 0.47
RL Toe -0.24 0.24
RR Toe -0.24 0.24
RL Camber -0.50 0.50
RR Camber -0.50 0.50
Left Caster 2.23 3.23
Right Caster 2.23 3.23
Left SAI 12.25 13.25
Right SAI 12.25 13.25
torbjorn_forsman skrev:Min erfarenhet är att man INTE alls ska försöka ställa om hjulskränkningen (toe in / toe out) utan att ha något att mäta med. Om man skruvar på måfå tar man alltid för mycket.
Om du inte har några andra möjligheter att mäta inställningen, så ställ bilen på ett plant betonggolv, ordna några lämpliga bockar framför och bakom bilen, spänn upp exakt parallella snören i navhöjd, ta en tumstock och mät avståndet mellan snörena och fram- och bakkant på fälgen, sen är det lätt att räkna ut aktuellt toe in-värde.
Om du vill kolla camber, så börja med att se till att bilen står plant i sidled (kolla t ex med långvattenpass mot båda framskärmarna med huven öppen, häng sedan ett lod mitt för framhjulet och mät avståndet från lodlinan till över- och underkant av fälgen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster