Sida 6 av 6

Re: Proffslaga rost eller byta bil?

InläggPostat: 20:47:41, 02-03-2019
av Nickebonne
Har du inte tittat på Walker Texas Ranger? Chuck Norris åker runt o tuffar sig i en sådan.
Bild

Re: Proffslaga rost eller byta bil?

InläggPostat: 09:44:19, 09-03-2019
av Nickebonne
Nu hittade jag en bil till dig gaffa
https://www.klaravik.se/auction/product ... -sleddeck/
Bra när det är skoterförare i Skåne också.

Re: Proffslaga rost eller byta bil?

InläggPostat: 10:09:56, 09-03-2019
av gaffa
Löjligt dyr jmf med ny, dessutom för litet flak och konstig lack

Re: Proffslaga rost eller byta bil?

InläggPostat: 11:35:04, 09-03-2019
av e_pettersson
Själv åker jag silverado 2500 från 90 talet. Tar ju sig fram bra på åkrarna och att lasta ett ton på flaket går bra även om den sjunker ihop lite mycket kanske. Dock är 8 fot bara 8 fot och något större flak tycks vara svårt om det ska vara med b kort.

Re: Proffslaga rost eller byta bil?

InläggPostat: 14:05:48, 09-03-2019
av gaffa
Kollade faktiskt på en Silverado från 90-talet nyligen, väldigt fri från rost faktiskt. Är det mycket el fel på dem som det brukar vara på US bilar?

Re: Proffslaga rost eller byta bil?

InläggPostat: 20:45:00, 09-03-2019
av e_pettersson
Jag har haft en pålitlig bil hela tiden. Dieselpumpen styrs av en el dosa som kallas pmd eller fsd eller vad fan det nu va. Den sitter monterad för nära motorn och värmen dödar den med tiden. Ger lite udda symtom med svårstartad blandannat.
Finns nya och ombyggnadsatser för någon tusenlapp med en extra kylflänsdel på den sen placerar man den på ett bättre ställe sen tycks det funka. Vissa pratar om att matar pumparna är dåliga på dom? Hela dieselpumpen tycks inte vara för evigt häller. Min var just bytt för första gången när jag köpte bilen vid 25... mil. Hade kostat 12 eller 14 000 på firma fick jag se kvitto på.
Elektriska bakspeglarna har packat ihop under min tid då knappen ramlat i bitar. Ny kostar någon hundralapp. Och en helt ny komplett spegel av truck modell med dubbla speglar kostar 800 kr ink frakt från Amerika under black friday fick jag erfara efter att en kärring körde bort den vid möte när jag stog still. Och den ny behöver inte kalibreras av någon verkstad vid bytet.
Jag vrider på nyckeln och åker och har inte haft några problem.
Grannen som har en xc 60 eller v 60? Och har säkert köpt snart 4 chevor i bärgning och peparation under 5 år...
Och med 6.5 liter v8 och rakbössa får även en fattig ligga ibland :mrgreen:
Bättre jobb bil än förra är det helt klart. Det var en 123 merca från tidigt 80 tal.
Om du tittar på en dodge ram finns det någon modell, vet inte vilken med skitdåliga spridare som tydligen kostar guld.
Antar bara att du tittar på diesel bil?

Re: Proffslaga rost eller byta bil?

InläggPostat: 22:04:21, 09-03-2019
av gaffa
Både diesel och bensin är intressant men man borde ju egentligen satsa på en med bensin V8 på en 7-9 liter nu när vi har bra tillgång på hyfsat billig bensin. Vem vet, om några år så kanske miljöpartistcentersossarna tvingar oss alla att köpa batteribil.

Re: Proffslaga rost eller byta bil?

InläggPostat: 22:12:20, 09-03-2019
av BM 4 ever
https://www.nyttofordonfinans.se/bilar- ... 00-47l-4wd
Den här har inte ens elektriska fönsterhissar !
Kanske vore något, men bensin lär det väl gå åt om man gasar.

Re: Proffslaga rost eller byta bil?

InläggPostat: 22:31:59, 09-03-2019
av Nickebonne
gaffa skrev:Både diesel och bensin är intressant men man borde ju egentligen satsa på en med bensin V8 på en 7-9 liter nu när vi har bra tillgång på hyfsat billig bensin. Vem vet, om några år så kanske miljöpartistcentersossarna tvingar oss alla att köpa batteribil.

Ja, pengar är ingen trång sektor det hörs

Re: Proffslaga rost eller byta bil?

InläggPostat: 22:51:24, 09-03-2019
av e_pettersson
Han kanske har sågat en tegelsten eller två i sina dagar :skratta3: Min cheva ligget på 1-1,3 liter skattefuskad diesel.
Jag har haft en Volvo 745 också och fördelen med den mot chevan var att det gick att lasta matrial från sidan med truck och lägga på takräcket. 1,25×2,5m plåt är den som gjord för. :vissla:

Re: Proffslaga rost eller byta bil?

InläggPostat: 10:08:42, 10-03-2019
av håkan 13
har inte 90tals-chevorna börjat gå uppåt i pris??
då kan man ju motivera nån dyrare rep. med att man iallafall inte har nån värdeminskning... :grin:
måste ta tag i min... så jag kan åka till Tokholm och mullra i miljözonerna om 2 år när den blir veteran... :lmao:

Re: Proffslaga rost eller byta bil?

InläggPostat: 10:25:48, 10-03-2019
av Göran Ekman
e_pettersson skrev:Han kanske har sågat en tegelsten eller två i sina dagar :skratta3: Min cheva ligget på 1-1,3 liter skattefuskad diesel.
Jag har haft en Volvo 745 också och fördelen med den mot chevan var att det gick att lasta matrial från sidan med truck och lägga på takräcket. 1,25×2,5m plåt är den som gjord för. :vissla:

Körde en 6meters 400mm vägtrumma på takräcket på 945an . En äldre volvo kombi är ett bra alternativ till en pickup om man vill ha en stryktålig bil.
Göran i Björnarbo

Re: Proffslaga rost eller byta bil?

InläggPostat: 00:37:19, 13-04-2019
av gute84
magloman skrev:Ja, tills nyligen, nu har skyddet över nyckelhålet släppt, haha erjat sönder efter några månader!

Tillverkaren på kåpan verkar inte förstå att obehandlad aluminium inte är så bra i vårat klimat. Säkert nåt amerikanskt lås. Tror den hette ”trucker” ?? :klia:


är ju en svensk firma https://trucker.se/om-oss

Re: Proffslaga rost eller byta bil?

InläggPostat: 09:29:26, 13-04-2019
av magloman
Japp men jag tvivlar på att delarna dom kränger är tillverkade i Sverige...

Re: Proffslaga rost eller byta bil?

InläggPostat: 22:12:14, 15-04-2019
av gute84
för var dom det vett inte hur det är nu jag jobba på en firma som var återförsäljare för dom