Det är inte bränslepumpen utan tryckregulatorn i motorrummet som bestämmer bränsletrycket.
Om det är en '88 utan katalysator med motor B230E och mekanisk insprutning (K-jetronic) så är trycket omkring 5 bar (exakt siffra får man ta ur verkstadshandbok, det kan variera mellan 4,5 och 5,9 på olika biltillverkares K-jetronic-system).
'88A med katalysator och insprutningssystem LH 2.2 har 2,5 bar (mätt över insugningsrörets undertryck, så man kan räkna med 2,5 bar vid stillastående motor eller segdragning på fullgas, 2,0 bar vid tomgång, kanske 1,8 bar vid körning med högt varvtal och litet gaspådrag).
På '88B med katalysator och LH2.4 är trycket nominellt 3,0 bar, och då blir trycken vid olika driftförhållanden 0,5 bar högre än motsvarandepå LH 2.2 .
En pump i bra skick kan lämna uppåt dubbla drifttrycket innan den inbyggda överströmningsventilen öppnar och den börjar pumpa runt internt.
I praktiken ser man skillnad på K-jetronic-pumparna och de övriga genom att de förstnämnda har större ytterdiameter, metallgavel i tryckänden och en gängad anslutning för tryckledningen. Pumparna för elektroniska insprutningssystem har plastgavel och slangnippel.