Har haft problem med att min mb tappat bränslet då man startat och hunnit iväg en bit, ibland efter några hundra meter och ibland några km, än så länge så har man lyckat nöta igång den och fortsätta rycka de hem. Då den fått stå länge på tomgång (typ 1timme) så har den gått bra kanske några mil, sen blivit sämre och sämre. Så teorin jag hade först har ju varit att den frusit då det bara varit vid minus grader, men efter att ha tömt tanken igår och rengjort kring ledningen och innan det slagit i k-sprit och det inte gjort skillnad så började jag fundera, så gick genom slangarna i motorrummet nu och hittade tillslut att slang anslutningen in i värmeväxlare satt lös (växlare är rund, 7cm lång kanske, bränsle in på ena gaveln, och hela gaveln med nippeln) går att snurra på. Så kopplade förbi den och startade, genast försvann all luft i slangarna från filter hus ner till insprutnings pump och av det lilla jag kört den i garaget går den bra och fyllde förfiltret riktigt fullt vilket den inte gjorde tidigare.
Så min teori är att den tjuvat luft där, när den fått stå på tomgång och det blivit varmt så har den tätat pga tärningen expanderat av värmen, vid körning har den sakta blivit kallare och börjat läka igen. Så då kommer ju nästa fråga, tror ni jag vågar köra utan den, eller kommer det börja frysa i filterna då?