.
De två sidoplåtarna, 20 x 30 cm i hjulhusen, in mot motorn, är det enda som är rostigt på bilen, förutom ena änden på en skena till förarstolen.
Ingen rost i framskärmarna Gissa varför...
.
Volvot24 skrev:Problem med Renaultmotor K9K 07
- Kompisens beskrivning på sin bils motorproblem.
Denna Renaultmotor, sitter visserligen i en
Nissan Kubistar men är samma som i Kangoo 1.5dci.
Har turbo.
Volvot24 skrev:Att en spridare är dålig, lär ju inte göra att motorn inte startar på övriga tre cylindrar.
Volvot24 skrev:Byte av inre styrled
Inre styrled på höger sida, glappar lite.
Har bytt på en Skoda Octavia tidigare, trångt men gick bra.
Undrar om man behöver hålla emot på vänster sida, när man drar fast?
Eller finns det urtag för blocknyckel, för mothåll på själva kuggstångens högra sida?
- Mäter givetvis upp toe först, med bygel på fälgarnas fram- och bakkant. Ett märke i navhöjd på fälgens framkant, som jag sedan roterar till bakkant och mäter, på motsvarande höjd. (Använder medelvärdet). Diffen blir då toe i mm. Noteras.
- Och hur har man tänkt dig detta? Att dra fast med rörtång, då det inte finns plana ytor för t ex blocknyckel?
Låsning med blå Loctite.
Användare som besöker denna kategori: torposkar och 14 gäster