Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

Peugeot 508 sw 2012 med värmefel

78 inlägg • Sida 6 av 6
Diskutera bil-teman här

AN

#76 » 22:41:27, 05-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

För några somrar sedan märkte jag att det aldrig blev svalt i bilen. Körde max kyla, och det kylde bra. Kände på utblåsen som hörde till passagerarsidan, där var det full värme. En axel var knäckt.
Men varför det först blåser varmt och sedan kallt :klia:
AN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:19:02, 09-12-2009
Ort: Värmland
Sverige



Iznogoud

#77 » 09:53:50, 06-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Finns lite halvdåliga reservdelsbilder här, https://catalogs.ssg.asia/peugeot/?lang ... PTFQVzI%3D
Generation G :hotar2:
If you tolerate this then your children will be next :vissla:
Användarvisningsbild
Iznogoud
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:25:52, 08-09-2016
Ort: Sandviken
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ford 2600 -76
Volvo LM 621 -72?
Jonsered LT2313 -19
Jeep Grand Cherokee -95 offroad, -96 dragbil + egen jeepskrot

efji81 (trådstartaren)

#78 » 23:00:58, 06-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för tipsen och Idéerna.

Jag har provar lite mera och funder om det kan vara så att jag inte fått bort all luft.

De har blivit lite bättre varje gång jag kört bilen men både stabiliteten på tempmätaren och värmen i bilen.


Idag på för middagen när jag körde bilen riktig varm så gick den upp till dryga 80 grader och låg rätt still där i typ 30-40 minuters bilfärd sen helt plötsligt gick mätaren upp till dryga 90 värmen försvann i bilen och sen så pendlade mätaren mellan 80-90 resterande timmen jag körde. (stannade och kollade att det fanns vätska osv men han aldrig undersöka slangarna eftersom jag hade ont om tid. Tempen ute var -3


Sen på kvällen när jag körde den varm igen så låg den på dryga 80 grader i ca 40 minuter för att sen börja vandra lite mellan 82-89 men hade då fortfarande värme i bilen som varierande från ljummet till svalt. tempen ute var +3.

Bilen ska köras och testar imorgon också för att se om den är bättre....fungerar inte det så ska jag åka in på brorsans jobb och fylla om den med vakuumsug för att vara säker att det inte finns luftfickor...

Fungerar inte detta så blir det till att leta vidare på era idéer :-)
efji81
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 06:01:50, 10-06-2014
Ort: Gävle
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Stiga Park 2002
David Brown D900 -58
Deutz Farh 7206 -77


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se