Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

Trumbroms Peugeot Boxer

31 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera bil-teman här

meken49 (trådstartaren)

#31 » 18:20:40, 05-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

SwedEh skrev:
meken49 skrev:Japp, nu fungerar automatjusteringen :hurra: . Det var fjädern som satt fel. Nu drar fjädern haken inåt så den får kontakt med kuggkransen. Tack till alla som tipsat mig, speciellt Torbjörn som klurade ut felet. En fråga kvarstår: Vad har den lilla plåtbiten som har ett litet rör på sig för funktion ? Den sitter på samma axel som kuggkransen, alldeles bakom.


Gissar det är en fjäder, en"broms" till justeringen så det inte ska snurra omkring som den vill.

två varianter där..

Bild
Bild


Aha, nu ser jag på bilden att det är en sorts fjäder. Jag tog aldrig bort den för närmare granskning. Tyckte att det var ett litet rör, men det är ju fjäderns centrum. Det är den översta bilden som är den justering jag har. Det är ju hur suveränt som helst med detta forum :thummar:. Tack SwedEh

2 personer gillar det här inlägget.
meken49
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:19:18, 08-11-2015
Ort: Kramfors kommun
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: David Brown 850 Implematic Livedrive -61, Agria 2800D Berning Di 8-63, Agria 2800D Berning Di 10 -64, Agria 2800 D Hatz 10 hk -64.
Snöslunga Toro 828 , Snöskoter Ski-Doo Trapper -86.




Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: soren.strandberg och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se