Jo så kan det ju vara att 98 grader sätts som nödvärde.
Kan vara jag som gjort fel i mätning också. Ska prova med ett annat program också.
Jag trodde också att det var två givare, enl dokumentationen verkar det som det ska sitta en i för-katalysatorn också, den katalysatorn som är närmast motorn. Tittade på lite bilder från reparationsanvisningarna och då såg det ut som den satt i närheten av lambda-sonden. Men jag hittar ingen på bilen. Visserligen trångt att se, men men tittade även med en inspektionskamera.
Tittade lite på bildelsbasen, på bilder av för-katalysatorer till Peugeot 407, men kunde inte se att det var två givare på de heller.
Tackar för hjälpen
Jag får undersöka lite vidare.
Har även kod P2131 och P2133. De är också permanenta, men tror inte att de har med check engine lampan att göra. Då skulle den ju lysa hela tiden.
De är för en givare i gaspedalen, som har med hastighetsbegränsaren att göra. Slår man om farthållaren till fartbegränsningsläget varnar det för fel i systmet. Farthållaren fungerar som den ska.
Men släckte check engine i Måndags ochden har inte tänt sej än. Kan ju kolla om koden för tempgivaren har kommit tillbaka i morgon, samt även prova en temp mätning igen.
Bilen går ju bra, men tråkigt när lamoan tänds lite då och då. Ska även försöka besiktiga bilen, någon av de närmaste veckorna,