Ja man startar en tråd och sen blir det inte av att berätta hur det gick. Men som nån tidigare skrev så lossade jag bromsoket och hängde undan det. Så en M8
skruv som lossade bromsskivan. Så få loss axeln o det var inte lätt - lilla släggan o inget hände sen en större o så största släggan jag har- då lossnade axeln men vilken misshandel - axeln blev stukad så blev att slipa bort några gängvarv när jag satte ihop det hela. Sen var det ABS-sladden som lossades och styrstaget - sen hänger hela prylen i två bultar, upptill o nertill - så var det få oss lagret - gingla upp prylen i pressen o inte nåt som är plant - försökte lägga under saker och var tur att jag inte stod i vägen annars hade jag blivit skjuten - gammal man som klantar sig så in i vassen. Så det blev att svetsa ihop en fixtur att lägga hjulnavet i, då gick det bra. Ursäkta att jag inte vet benämningar. Först pressa ut axelstumpen som skivan med pinnbultar som man skruvar fast hjulet på - det är en rörstump med
splines inuti det var där drivaxeln rostat fast och med den följde lagret ut. Blev att värma för att få loss lagret från axeln - så var det bara att sätta ihop alltihop och det gick över förväntan. Andra sidan på bilen gick på hur bra som helst. Tyvärr inga bilder men många fula ord blev det under tiden jag höll på. Det var en tankeväckande upplevelse att jag kunde ha skjutit mig själv med hydraulpressen - hua!