Stefan1972 skrev:Idag lönar det sig sällan att byta havererad koppling på dem. Komplett sådan kan ibland kosta lika mycket som ny kompressor och då får man garanti och frisk packbox dessutom. Inget roligt att repa och fylla och sen nån månad senare är det tomt för att tätningen är skadad också.
meken49 skrev:Stefan1972 skrev:Idag lönar det sig sällan att byta havererad koppling på dem. Komplett sådan kan ibland kosta lika mycket som ny kompressor och då får man garanti och frisk packbox dessutom. Inget roligt att repa och fylla och sen nån månad senare är det tomt för att tätningen är skadad också.
Kompressorn är tät, då ingen olja syns vid axelns packbox. Det är lagret och elektromagneten som ska bytas.Hade kört alldeles för länge med trasigt lager. Följden blev att magnetens lindning skadades utom räddning. Nog hade jag hört ett slamrande ljud, men trodde att det var spännarhjulets lager som förde oljud. Inte lätt att lokalisera vart ljudet kom ifrån på en gammal dieselmotor.
JPEG skrev:Skruvmejsel mellan öra och misstänkt del eller stetoskop...
https://www.biltema.se/bil---mc/verksta ... 2000018564
Användare som besöker denna kategori: A.Larsson och 13 gäster