Missade det. Annars tycker jag det är vanligt att man byter CDI i onödan.
Ja det vore trevlig om jag är säker, men hur mäter man detta.torbjorn_forsman skrev:Om givaren har ett kortslutet varv så kan den vara oanvändbar fastän likströmsresistansen är någotsånär rätt. Om man vill vara 100 % säker på att den är i ordning, skulle man egentligen behöva mäta induktans och förlustfaktor på den.
Ove.G skrev:Ja det vore trevlig om jag är säker, men hur mäter man detta.torbjorn_forsman skrev:Om givaren har ett kortslutet varv så kan den vara oanvändbar fastän likströmsresistansen är någotsånär rätt. Om man vill vara 100 % säker på att den är i ordning, skulle man egentligen behöva mäta induktans och förlustfaktor på den.
Försöker hitta manual för rätt värde, det är lite stor skillnad på resistansen 110 +-5 ohm på den äldre typen och 60 ohm på denna
Kanon, har du adressen.roland 1970 skrev:Dotterns piaggio fly gick lite då o då.
Om den startade så gick den felfritt, men startade den inte direkt så ville den inte den dagen, men kanske nästa!!!
Bytte diverse, såsom tändlås, stift o tändkabel, men det visade sig vara tändspolen, när jag bytte den fungerade den som det skulle.
Köpte ny från cypern via ebay, inte farligt dyrt direkt. (Fyra anslutningar)
Tändspolen har tydligen i vissa fall inbyggd varvtalsbegränsare, den jag köpte har inte, vilket framgick i annonsen.
Vilken årsmodell är det?Ove.G skrev:Kanon, har du adressen.roland 1970 skrev:Dotterns piaggio fly gick lite då o då.
Om den startade så gick den felfritt, men startade den inte direkt så ville den inte den dagen, men kanske nästa!!!
Bytte diverse, såsom tändlås, stift o tändkabel, men det visade sig vara tändspolen, när jag bytte den fungerade den som det skulle.
Köpte ny från cypern via ebay, inte farligt dyrt direkt. (Fyra anslutningar)
Tändspolen har tydligen i vissa fall inbyggd varvtalsbegränsare, den jag köpte har inte, vilket framgick i annonsen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster