Jag tar inte gift på något när det gäller motorer o utrustning i Datsunbilarna, har sett så mycket på nätet om vad som gick o köpa till osv, i olika delar i världen, i USA sitter det 2 liters rovor i tex den typen av SSS jag har, fast modellen är märkt 1600, eller 160J, som i tex Sverige/Europa visar motorstorleken.
I Sverige sitter, eller satt oftast minsta motorn, 4 petad låda o knappt en radio i Datsun, i andra länder så var det största rovorna o 5 växlar osv, lika så på Ford, enda modellen jag är bra på där är ju Sierra o i Sverige så var dom sämst utrustade, allt var tillval, i andra länder så var grundutrustningen påtagligt bättre.
Men för min del spelar det ingen roll, jag har inte bilarna för motorstorlekens skull, jag gillar dom ändå
Var som den Toyota Corollan 1200 som gick i Midnattsolsrallyt i Vimmerby/Kisa, det satt INTE en 1200 i den, något 16V o minst 1600cc, eller kanske 1800-2 liter, från UK, s*t*n i gatan vad den gick, o lät
O så vitt jag förstått så är reglerna liknande i motorsporten jorden runt, för o få något klassat så skall det sitta i en produktionsbil avsedd för allmänna marknaden, lika så som Ford Sierra XR8, gissa cylinderantalet i den
Ska finnas en i UK enligt vad jag läst.
Så vad som sitter i en bil std tar jag alltid med en nypa salt då jag vet att det är så olika mellan vad generalagenten tycker att dom skall sälja till kunderna i landet dom är agenter för/i.
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.