palledavid skrev:Tack för svar och info.
Verkar inte värt besväret.
Att skift hela motor paketet med framvagn hjulupphängningar, är väl inte så omöjligt, det är väl så det byggs från början .
Den kluriga biten är att få ihop motor elektroniken.
På äldre bilar är det ibland så att det som hör till motorstyrningen kan ligga relativt själv i en egen härva.
Ett exempel motor byte i en äldre 240 med motor från en sen 240 extremt enkelt. Allt ligger i sin egen härva. Ett annat exempel Rovers Alu V8 med elektronisk insprutning. Finns det en del på nätet om vilka trådar som ska sitta var styrenheten. Där tycker jag att den elektroniska insprutningen funkar bättre än dubbla SU eller någon amerikanskt 4 ports
förgasare .
Men så enkelt är det väl inte på den bilen, ju modernare bilar desto mer integrerade är motorstyrningen i bilens elsystem , vilket framgår i Forsmans inlägg.
Men man bör nog ha ett visst intresse för att göra jobbet. Och göra jobbet själv med arbetstiden på nöjeskontot . Bilen har liksom inget salu värde . Men skulle den gå att åka med ett par år till finns det ju ett värde i det.
Kan ju vara värt att kolla runt lite på nätet, då är väl maskinisten ett möjligt ställe att finna en lösning på inte fel att titta här.
Göran i Björnarbo