Vill man förebygga problem är det viktigt med rätt oljetyp med låg askhalt. Sen tror(!) jag nog att tätare oljebytarintervall hjälper oxå.
Sen köra minst 2mil varje 50mil eller nåt sånt så den får chans att bränna ur.
magloman skrev:Vill man förebygga problem är det viktigt med rätt oljetyp med låg askhalt. Sen tror(!) jag nog att tätare oljebytarintervall hjälper oxå.
Sen köra minst 2mil varje 50mil eller nåt sånt så den får chans att bränna ur.
Ivar Risslén skrev:Efter att jag byte kam och ventiltryckare så har jag inte haft något problem med partikelfiltret. Jag har även börjat att köra på blankdiesel. Hur förbrukningen är har jag inte kollat så noga mellan de olika bränslesorterna men priset på blankdiesel är lite lägre för tillfället.
Ivar Risslén skrev:Jag har inte kollat om det är någon av de andra lastbilsmackarna som har blankdiesel så den frågan kan jag inte svara på.
Mats i Myrhult skrev:Finns den där artikeln som Tronde postade om partikelfilter i downloads?
marve skrev:Ivar Risslén skrev:Efter att jag byte kam och ventiltryckare så har jag inte haft något problem med partikelfiltret. Jag har även börjat att köra på blankdiesel. Hur förbrukningen är har jag inte kollat så noga mellan de olika bränslesorterna men priset på blankdiesel är lite lägre för tillfället.
Är det någon fler än Skelleftebränsle som har blankdiesel i din närhet?
https://skelleftebranslen.se/wp-content ... tioner.pdf
Trondos skrev:(EU-kontrollen som vi kaller det her i Norge, vi hadde inget sånt før 1994)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster