gute84 skrev:en av minna idolers flickvän lyfter fram mina oro för elbilar om ett land som storbritanien med stor befolkning och liten yta har problem med laddstationer så får det vänta till jag köper en
Bor du i Frankrike?
gute84 skrev:en av minna idolers flickvän lyfter fram mina oro för elbilar om ett land som storbritanien med stor befolkning och liten yta har problem med laddstationer så får det vänta till jag köper en
Anton skrev:Undrar en sak: Räckvidden är ju enorm viktig . Varför bygger man då bilar med 200-400 HK? Vore inte bättre att ha 100-150 hk som i en vanlig bil ?
Im Zulassungsschein wird bei Elektroautos nicht die Spitzenleistung angegeben, sondern die Dauerleistung – also die maximale Leistung über 30 Minuten. Das kann eklatante Unterschiede zwischen Prospekt und Zulassungsschein ausmachen, bei Tesla etwa 515 kW im Prospekt, 66 kW im Zulassungsschein.
Audi gibt an Dauerleistung 136PS, maximale Leistung 408PS (also 300% Dauerleistung) für 10sec, danach 360PS (265%) für 60sec.
torbjorn_forsman skrev:Enligt ECE-reglementet för effektmätning på elfordon (nr 85), så talar man inte om kontinuerlig effekt utan om halvtimmeseffekt, vid sidan av den momentana effekten (nettoeffekt, net power). I järnvägsbranschen där man har att göra med lite större och mer termiskt tröga elmotorer, är det timeffekt som gäller.
gute84 skrev:en av minna idolers flickvän lyfter fram mina oro för elbilar om ett land som storbritanien med stor befolkning och liten yta har problem med laddstationer så får det vänta till jag köper en
Ivar Risslén skrev:Ska batteribilen bli som förra gången för drygt hundra år sedan att den blir utkonkurrerad av annat bränsle? https://www.deutz.com/en/media/press-re ... the-market
Användare som besöker denna kategori: Gard912 och 11 gäster