Denna är från -97 härlig befriad från all elektronik!
Jag är faktiskt förvånad hur välbyggd och genomtänkt den är. Väldigt lättskruvad och logiskt uppbyggd. Tycker dessutom den är betydligt mer komfortabel än vad jag hade räknat med. Jag gjorde en dagsresa på 140mil utan några som helst kroppsliga problem, det brukar annars krävas en Citroen XM för att jag ska tycka det är ok. Fjädrade framstolar t.o.m. På nyss nämnda resa så hämtade jag hem en reservdelspajero som stod på
trailer bakom och den orkar med bra. Inga problem att ställa in farthållaren på 90 med 5:ans
växel i. Det märkligaste av allt är att precis allt fungerar! Även de inställbara stötdämparna
BM 4 ever skrev:Du kan ju testa med låg oljenivå i motorn också. ( så låg som du vågar) Eller prova med att ha i för mycket
olja, och se om det blir värre.
Vad skulle i så fall det säga mig?
Att det är dåliga lopp och därmed otät är jag helt övertygad om. Men kan det bli sånt jädrans övertryck så att det inte tillåter oljan att rinna tillbaka från turbon? Borde inte oljestickan fara ur då?
Det jag tycker är skumt är att det inträffar så sällan
Vad tror ni om att köra med öppen vevhusvent? Ev leda ner den i en oljefälla av nåt slag bara för att se om det blir mycket gegga.
Vad tror ni om oljetrycket? Skulle en kärvande
reduceringsventil kunna göra så att det trycker ut olja i turbon?