Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

Skaffat saxlyft - har lite nybörjarfrågor - (nu pysseltråd)

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera bil-teman här

sverre_99 (trådstartaren)

#16 » 20:43:59, 03-01-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ok, hur många bilder på ett par stativ "tål" en tråd :vissla: men här är iallafall slutresultatet med lite färg och matta :smile:
Bild

Hade sen tidigare en 20w LED arbetslampa av typen man ställer på golvet och sen vinklar upp. Jättebra ljus men varje gång man råkar titta på det hållet blev man ju totalt blind, som svetslåga typ..så jag plockade bort den och skruvade fast ett par snabbklämmor..
Bild

Lätt att flytta dit man vill ha den
Bild

Hyllan funkar perfekt för att inte inte man ska få ljuset upp i ansiktet men ändå kunna lysa upp ett hjulhus tex :thummar:
Bild

/Daniel

7 personer gillar det här inlägget.
sverre_99
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:11:40, 23-11-2006
Ort: Kronoberg
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo BM2200
Weimer 7t med FMV2000 kran



strom

#17 » 23:51:37, 02-01-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har verktygsbodens saxlyft den har kortare armar än din, skulle hissa upp dotterns bmw och armarna når inte ut till lyftpunkterna.
Ytterst irriterad tänkte jag byta till en 2pelare men har inte nog med takhöjd,så nu blir det att göra nya armar istället.
Klurig vagn kopierar den rakt av
strom
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:10:57, 17-06-2014
Ort: Hölö
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo bm, fordson,mf

sverre_99 (trådstartaren)

#18 » 19:23:43, 05-01-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

strom skrev:Jag har verktygsbodens saxlyft den har kortare armar än din, skulle hissa upp dotterns bmw och armarna når inte ut till lyftpunkterna.
Ytterst irriterad tänkte jag byta till en 2pelare men har inte nog med takhöjd,så nu blir det att göra nya armar istället.
Klurig vagn kopierar den rakt av


Det problemet har jag med de flesta bilar...brukar lösa sig med att man använder lyftpunkterna antingen framtill eller baktill och sen lägger en tjockare skiva (typ 20mm+) som är stor nog att sprida kraften på en större yta under golvet, typ 40x40cm. Så, lyfter alltså direkt på bottenplattan med skivorna som mellanlägg och det har funkat bra också.

Har också funderat på att göra förlängningar som kan kan skjuta på vid behov men då riskerar man å andra sidan att överbelasta armarna.
sverre_99
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:11:40, 23-11-2006
Ort: Kronoberg
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo BM2200
Weimer 7t med FMV2000 kran


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Roger Bälinge och 11 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se