Var o hämtade slangen o frågade då ang mängd
olja i systemet då den värdelösa handboken(Haynes) återigen anser att jobbet är för en expert eller sakkunnig alt en Volvoverkstad, så ja, då är jag således en "expert" då eftersom jag gör detta jobbet.
Frågade reservnasaren på Volvo o fick prata med en mek, vid tomt system så ska det fyllas 2dl olja i systemet, skriver det här om någon i framtiden söker informationen, Volvo i sitt system listar en mängd olja för varje komponent som en byter, men det ville jag inte be/störa om, utan totala volymen, i o med att jag byter slangar, kondensor och givetvis torkfiltret.
Typen av Pag olja styrs av typen av köldmedie som är i, i detta fallet R134a, den infon framgick inte heller i boken men nu vet jag tack vare trevliga meken på Volvo
Allt detta är ju säkert helt uppenbart för dom som jobbar med det, men för mig är det nytt, men jag lär mig och gör noteringar
Så ikväll blir det troligen någon öl o lite skruvande
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.