En av de viktigaste grejorna med ”laddarna” är väl att det inte är nån ström i kontakten (den är ju inte petsäker) förrän burken får rätt signal från bilen att slå på strömmen så det är rejäl kontakt innan belastningen slås på och att den har avkänning för diverse felströmmar typ likspänning från bilen.Bygert skrev:Då undrar jag, vad gör de där laddboxarna egentligen? Finns det nån vettig anledning till att inte integrera vad de nu gör i bilen så man bara kunde plugga i en vanlig skarvsladd?
Trefasanslutna (åtmintone vissa) laddare kan också kopplas mot strömavkänning vid huvudsäkringarna och anpassa hur mycket ström laddningen tar från varje fas så att man inte riskerar att förbruka mer än vad huvudsäkringarna klarar.Bygert skrev:Då undrar jag, vad gör de där laddboxarna egentligen? Finns det nån vettig anledning till att inte integrera vad de nu gör i bilen så man bara kunde plugga i en vanlig skarvsladd?
Holger skrev:Behöver man den lösa sladden överhuvudtaget?
Är inte el-mackarna utrustade med sladd? Eller behöver man egen sladd?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster