Det är fullt normalt att en Peugeot av den generationen skriver "Economy mode active" i displayen om man slår på tändningen utan att starta motorn. Det innebär att karossdatorn hindrar en från att slå på onödigt strömslukande saker (typ elbakruta) så länge inte generatorn laddar. Finns beskrivet i bilens instruktionsbok.
Det är också normalt att allt utom motorstyrsystemet och de viktigaste varningslamporna slocknar i startläge. Dock har det hänt, åtminstone på lite äldre Peugeot, att det blir dålig
kontakt mellan kablar och batterikabelskor (vid den typ av kabelskor som är helt av bly och där kablarna är kontaktpressade. Om kabeln verkar sitta en aning lös i en
kabelsko - går att vrida eller rucka fram och tillbaks - så ska man bli misstänksam.
Kom ihåg att om man ska koppla bort batteriet på en sån där bil så ska man följa anvisningarna i instruktionsboken. Nåt i stil med att stänga av allt i bilen, stänga alla dörrar och vänta 3 minuter innan batteriet kopplas bort. Detta för att karossdatorn är igång ett par minuter efter att det senast har gjorts något som den känner av (t ex att en dörr har öppnats eller stängts), och om den skulle råka bli strömlös precis innan den stänger av sig själv, så finns det risk att den skriver sönder EEPROM-minnet med bl a konfigurationsdata för bilen.
Ett tips: sätt dit billiga LED-lampor (typ kinanasare på Ebay) som
parkeringsljus fram. Då glöder de svagt så länge karossdatorn är igång, men när de har slocknat helt, är det fritt fram att koppla bort batteriet.
När du skriver "ingen respons på nyckeln", så antar jag att du menar att bilen beter sig helt normalt när det gäller att låsa och låsa upp rattlåset och slå av/slå på tändningen, det enda som inte fungerar är att startmotorn inte ger några livstecken ifrån sig?
Jag skulle nog i första hand gissa på fel i tändningslåset i detta fall. Det är ju lätt gjort att mäta om det kommer
spänning på ledningen för manöverström till startmotorsolenoiden i startläge. Om bilen har automatlåda, kan det finnas förreglingar/mellanreläer för att startmotorn bara ska gå att köra i P-läge, de kan såklart också spöka. Om du får spänning på manöverledningen vid tändningslåset men inte vid solenoiden, kan man misstänka något sådant fel.
Elschema kan vara bra att ha, se dock upp för de schemor som finns i Haynesböcker för Peugeot, de brukar (av copyrightskäl?) vara omritade av Haynes-folk, och som regel både obegripliga, okompletta och fulla med småfel.