Byte av grenrörspackningarna minskade problemet med ryckig gång.
Fortfarande finns vissa tomgångsproblem.
Vid start (med motorvärmare i ca 3 tim) så går den först upp i 1400 rpm, sjunker snabbt ner till 1200 rpm och sedan till 1000 rpm, vilket jag tycker ser bra ut vid kallstart.
När motorn är genomvarm så går den 1200-1400 rpm i tomgång.
Lägger i 1:an och sakta släpper upp kopplingen till dragläget så att den drar iväg lite, då går tomgången ner till ca 800 rpm.
Om motorn stängs av och startar om, går varvet först upp i 1000 rpm men sjunker direkt till 800 rpm, som det ska göra vid varmstart.
Drar man på gasen snabbt och släpper så tvekar motorn innan den stabiliserar sig på ca 800 rpm.
Kan även gå lite ojämnt i tomgång, har sett att varvräknaren pendlar mellan 800-900 rpm
Har nog bytt allt utom bränslepumpen.
Det jag undrar över är om en sliten/felaktig bränslepump kan påverka tomgången ?