Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

Lååågt takräcke

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera bil-teman här

Mangan (trådstartaren)

#1 » 13:32:22, 21-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Prövar här om någon har en bra idé. Min skåpbil har gängade fästhål för takräcke, 6 hål totalt. Det är ungefär 5cm till godo när jag kör in bilen i garaget. Ibland vill jag köra långa grejer, så ett takräcke vore schysst

Funderat på om man kan sätta någon typ rails så det är lättare att ta av det än att skruva ur de 6 bultarna. Eller det kanske inte är så mäckigt ändå?

Eller om det finns något superlågt räcke. Kanske lägga direkt på taket med en filt emellan... :coffee:
Mangan
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:38:32, 17-02-2008
Ort: Örby
Sverige
Maskin: :
Mf-135 med Rottne Junior och skogsboggie.
Volvo BM EL70 (leksak)



ac tc

#2 » 13:38:22, 21-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tja rails och ribbor på taket var vanligt på jänkebilar, framförallt stationsvagnar och suvar innan nån kom på benämningen suv.
- lastar direkt på taken och knyter i railsen.
ac tc
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:52:58, 19-02-2014
Ort: Iggesund
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: ford 4000


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se