Fuskmek skrev:Det stämmer att jag har ett sådant. Men det är lite besvärligt att ha med sig ut och dra igång dator och hålla på med kablarna i "fält" . Tanken med en provare var att enkelt kunna kolla ett batteri på nån av firmabilarna då de blir stående med slut batteri nånstans.Inte helt ovanligt här
Fuskmek skrev: Givetvis måste det laddas först, stort tankefel av mig.
Dagens bil laddade ca 15V mätt via OBD felkodsläsaren. Men där är en sak som jag blev fundersam på. Då jag först kopplade in scannern så fick den inte kontakt med bilen och voltmätaren visade 0V men efter starthjälp så visades som sagt ca 15V. Och fick kontakt med bilens system. Men då jag kollade med tångampmätaren visade den 0A. Trodde att mätaren var trasig så jag kollade den på min bil men då visade den normala A. Flyttade tillbaka mätaren till Connecten fortfarande 0A men sedan såg jag att den pendlade 0A till ca 35A Där tog mitt vetande slut, varför? Glappkontakt, trasig jordfläta eller någon sorts laddstrategi från datorn som styr generatorn ? Vilket jag tvivlar på, därför skulle jag vilja kunna utesluta felaktigt batteri till att börja med. Bilen är en 2016 Transit connect med 1,5 motorn
Användare som besöker denna kategori: pete666 och 6 gäster