Volvot24 skrev:Med andra ord 1 - 2 A in till vart och ett
batteri, när de är fulladdade.
Min i allra högsta grad super avancerade testanläggning ber att få framföra en avvikand uppfatttning om fulladdade batterier.
När batteri börjar komma till åren och börjar blir sletet, då, men bara då, glider laddströmmen upp mot 2A; så länge batteriet är friskt så är laddströmmen under 1A, i praktiken så låg att min extremt noggranna professionella superavancerade voltmeter knappt rör nålen.
Så, om du får 2A så är min gissning att du har något som trots allt förbrukar 1-1.5A så länge "tändningen" är igång. Dvs att det -verkliga- resultatet -borde- motsvara mitt; dvs 0-0.5A (enligt min testanläggning dvs... o den... som synes på bilderna... är aningens rudimentär... liksom...).
Ett fulladdat batteri kan inte ta emot mer laddning; därav blir mätvärdet 2A inte rimligt, ej heller så 1A... Om detta har min motionsanläggning visat och överbevisat mig så många gånger att jag behöver inte funder över om/hur/varför; det bara är så.
Se'n har man en helt annan faktor!
Självurladdning! O det otyget varierar mellan olika batterier och batterikonstruktioner.
Gamla fräscha fina syrabatterier som laddat ur sig lite, kan ta duktigt med A under bra lång tid, för att återhämta sig! Där ser man ofta att laddningen "landar" på just 2A (i många kaloriförbrukningstimmar!).
...konstiga saker di där Voltas Staplar (batterier)...