Inte för att jag vet vilket fett som skall användas men på ett släp som satt fast vände vi det om och jag tog fram släggan och en kompis höll i en regel 6x6 tum på axelgrunkorna som sitter inpressade i axlen, dom gick jag loss på o ja efter några öl o lite träning så fick vi fram en rörelse, sen var axlen rostskadad på mitten på undersidan så det var ju lätt o ordnat när släpet låg upp o ner, skar bort rosten efter ett plattjärn jag hade med ca 6 mm gods, väl öppen så ja, j*vlar vad rost det låg i axlen o skramlade runt, efter otaligt blåsande med tryckluft o dammsugande o bankande på axlen så var det dax o svetsa ihop den, men först åkte ca 5 liter spillolja i
Är många år sedan nu o den besiktas fortfarande o axlen rör sig tillräckligt för o gå igenom, o lagningen av axlen gick igenom då det bara sade smack när dom drog hammaren i den
Dom konstaterade efter att jag berättat att det var 6mm gods med ca 1-2mm glipa runt om som jag svetsat dit o att det smälte ihop ordentligt att det var en lagning som höll deras mått
Jag bara gick där med en öl i näven o mös när dom frågade om axlen var svetsad, ja svarade jag o då åkte hammaren fram, efter det blev det en rätt uppsluppen stämning
O när vi pratades vid så kom dom ju på vem jag var
Det var ju jag med dom där bilarna
Så är inte axlen sopslut så kan man gott lägga några timmar på den istället för o byta, men visst, är lager, bromsar o axlen tveksam så är det kanske bäst o byta den.
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.