Har börjat demontera en 1.4 tsi som har problem med cylinder 1 samt att oljetrycksvarning kommer upp om man gasar upp till 2000 rpm, har testat med manometer och trycket sjunker.
men det är olja + vatten överallt i insugsväg, när jag tog bort slangarna till intercooler så forsade det ut olja och vatten, vet inte om det är vevhusventilationen som tryckt ur sig all olja.
ska plocka ut kolvarna och se status.
Det är även den berömda 7 stegs torrlamellkoppling DSG:n i den, modell DQ200.
Är det någon som har VHB med instruktioner samt åtdragningsmoment så vore jag tacksam.
Såg även att många av lyftarna är helt stumma medans andra fjädrar, provade att bräkleen tvätta en stum och efter ett tag så fick jag den att röra på sig, kan detta vara ett fel också ?
Så här långt kom jag idag.
Det blir lite delar...
Kompressor
DSG DQ200.
Olja som runnit från turbo samt slangar.
Olja som har runnit ur från insug.