Det är helt normalt bränsletryck för en förgasarmotor, kanske t o m i högsta laget. Det finns bilar som ska ha ner till 0,1 bar. Jag har dålig erfarenhet av eftermarknads-tryckregulatorer, de läcker ofta igenom så att trycket stiger över det inställda trycket då motorn behöver ett mycket litet bränsleflöde (t ex vid tomgång).
På många VW med förgasarmotor från 70-80-talet, finns en returledning från förgasaren med en liten
strypning. I vissa fall en mässingring inpressad i en gummislang, i andra fall ingår strypningen i ett T-stycke eller i förgasarens bränsleanslutning. Om man missar den där strypningen och kopplar in returledningen så att säga helt öppet, så går allt
flöde från bränslepumpen tillbaka till tanken och trycket räcker inte ens för att öppna nålventilen på de förgasartyper där bränsletrycket måste lyfta den. Och om det är stopp i returledningen så blir bränsletrycket för högt och förgasaren flödar över.
De sista årsmodellerna med förgasarmotor åtminstone av personbilar (t ex VW Golf II och Passat II, Audi 80 m fl i mitten av 80-talet, har istället en bränsletryckregulator med en returanslutning så den skickar överskottsbränslet tillbaka till tanken. Jag kan rekommendera att du försöker hitta en sådan på skroten, de är mycket mer tillförlitliga än eftermarknadsregulatorer. En liknande
regulator satt också på de sista Ford Sierra med
förgasare omkring 1986-87.
Undvik elbränslepumpar, de ger ofta onödigt högt flöde så att retursystem/tryckregulator får problem på tomgång då motorn inte behöver så mycket
bränsle. En mekanisk pump av originaltyp är nog att föredra.