magloman skrev:Bara en tidsfråga innan snuset förbjuds. Dom har försökt flera ggr redan. Allt ska bestämmas i bryssel och vi ska bara betala medlemsavgiften…
kommer inte hända så länge swedish match är med
gute84 skrev:i samma artiklar om 16 år krav så stog det att finland har a traktor med viste inte jag
jonas_81 skrev:gute84 skrev:i samma artiklar om 16 år krav så stog det att finland har a traktor med viste inte jag
Nej i Finland finns inte A-traktor.
En 15 åring frår ta 3 olika körkort.
Moped AM120, teoriprov samt hanteringsprov och de får köra moped 45km/h
Mopedbil AM121, teoriprov samt uppkörning rätt att köra mopedbil 45km/h och ATV klass T3B 60km/h (T3A 40km/h som även får köras med T kort)
Traktor T, teoriprov och rätt att köra olika klasser av traktorer förutom ATV klass T3B
Sen som 16 åring får det ta A1 MC kort men de handlar inte denna tråd om...
roten skrev:Vad ville den ha per mil?
gute84 skrev:jonas_81 skrev:gute84 skrev:i samma artiklar om 16 år krav så stog det att finland har a traktor med viste inte jag
a1 körkort från 16 år i sverige med sen länge inte dirket vanligt dok skulle jag tror längre jag mins bara en som hade det när jag var 16 år
Stridis2 skrev:Bygg på en liten personbil med snål motor. Sätt i H-regg eller programmera om styrboxen. Spärra så man kan köra i trean.
Döttrarnas A-traktor, byggd på en V70, varvade ca 1800 rpm i 30 km/h så inte ens en så stor och törstig bil var speciellt dyr i drift.
Lät ju helt ok.Stridis2 skrev:roten skrev:Vad ville den ha per mil?
Kommer inte ihåg exakt, men det var markant under litern milen. Nu kördes den bara med kallstart - 4 km - stäng av. Var varken snällt mot batteri eller motor och absolut inte bra för bränsleförbrukningen, men jag reagerade på att det inte var som gamla traktorer med dubbla lådor och motorn tokvarva på närmare 6000 rpm.
Hur gick den sen? Vart det högre varv och förbrukning?Burträskarn skrev:Stridis2 skrev:Bygg på en liten personbil med snål motor. Sätt i H-regg eller programmera om styrboxen. Spärra så man kan köra i trean.
Döttrarnas A-traktor, byggd på en V70, varvade ca 1800 rpm i 30 km/h så inte ens en så stor och törstig bil var speciellt dyr i drift.
Dotterns S10:a varvade runt 11-1200 rpm i 30. Olyckligtvis krävde besiktningsmannen att varvtalsbegränsningen slå slå till vid 30 på högsta tillgängliga växel, om hastighetsbegränsningen inte fungerade. Det hade kanske funkat om inte chevan med automatik varvar upp till 2000 rpm då man startar, vilket fick till följd att h-reggen dog i sina 8 sekunder.... Blev att spärra även trean...
Användare som besöker denna kategori: Tommy Reinholdsson och 14 gäster