Behövde pilla med blinkersspaken, och blev därför tvungen att ta lös ratten.
Lade upp den ovanpå instrumentbrädan, å gick för att hämta en skruvmejsel,
varvid det sa
DUNK,
å då låg ratten på golvet.
Sladden (2-ledare) till krockkudden hade då slitits av i den gula kontakten
F-N!!!
Titta (och förstora) bilden, så syns en liten röd spole och två fyrkantiga metallanslutningar?
Laborerar inte gärna med denna sprängladdning, så hur ska den platta elkabeln lödas fast igen?
Den andra bilden visar även ratten med elsladden avslutad med eltejp.
Ska de två ledarna lödas på var sin sida av spolen så det blir en sluten krets, eller har de fyrkantiga grejorna något med detta att göra?
Bilen kan köras utan hinder, men en röd lampa lyser hela tiden. Den stör mig inte, men besiktning i närtid kanske kommer att ha synpunkt på fenomenet (vilket helst undviks)