Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

Vw 1,9 tdi tomgång

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera bil-teman här

Ludde eriksson (trådstartaren)

#16 » 22:12:12, 07-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har aldrig märkt av regenerering, kör ganska mycket korta sträckor 2,5-15 km.
Har undrat över filtret ibland, när ska det börja ställa till bekymmer, men peppar, peppar, det har klarat sig.

Har varit hos kund idag, 14 km enkel resa, flyttat bilen att antal ggr under dagen, o tom servon har skött sig. :klia:

Åker till annan kund imorgon, 25 km bort, känner ingen oro.
Än.

Undrar om generatorn kan spöka så pass att servon verkar hugga???

Men med över 33000 mil på mätarn är iaf jag tacksam för vad som går att pressa ur den. :driver:
Ludde eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:20:37, 03-06-2013
Ort: Edsbruk, Västervik
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM350 Boxer -66
BSA A65 Lightning -70
Caddy 4-m -10
Svarv Batignolles -52
Zetor 5511 -72
Volvo V70 -01 140 hk



torbjorn_forsman

#17 » 22:43:35, 07-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om bilen har färddator, så brukar man lätt kunna se att regenerering pågår genom att bränsleförbrukningen ligger högre än den brukar göra vid samma slags körning. Samt att momentanförbrukningen inte går ner till 0 om man släpper gasen helt och motorbromsar.

1 person gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

Ivar Risslén

#18 » 22:46:01, 07-12-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Remskivan på vevaxeln som driver multiremmen är nött eller spåren är fulla av skit så att remmen vill slira lite lättare. Det kan göra att det känns som om servon hugger.
Errare humanum est

1 person gillar det här inlägget.
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: tronde och 12 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se