Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

Ford Transit Custom 310 - liv og leverne

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera bil-teman här

Trondos (trådstartaren)

#1 » 10:13:41, 19-04-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

I 2021 fant jeg og flickvenen ut at å dra campingvogn med Hyundai i40 ikke var optimalt. i40 kan dra 1500 kg, vi har en Caravelair 450 vogn som veier 1300 kg men det ble ikke helt bra.
Min gamle Peugeot Expert var heller ikke noe alternativ å reise på ferie med. :mrgreen:
http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=112&t=309399

Derfor solgte jeg Experten til en kompis, og kjøpte en 2016 Transit. :mrgreen:
2500 kg tillatt hengervekt og 2.2 TDCI motor på 125 hk. Bilen er registrert første gang i 2016 men det er visst en 2015 modell.
Kmstand i 2021 var 80k, og bilen har gått uten feil frem til nå. Derfor ingen tråd. :mrgreen: Med denne merker vi nesten ikke at campingvognen henger bak. Forbruk med vogn er ca 1,1 liter pr mil.

Bild

Litt før jul begynte ting å spøke, radioen husket ikke kanalen, tripteller nullstilte seg hver gang jeg startet bilen. Transit har visst to batterier :klia: og forbruksbatteriet var kaputt.
Jeg kjøpte et nytt batteri og satte fremst under stolen, det er startbatteriet, og degraderte startbatteriet til forbruksbatteri. Her skal visst være skillerele og greier så jeg satser på det går bra med to forskjellige fabrikat batteri.

Bild

På vei hjem fra Finnmark i fjor sommer , på E45 i Nord-Sverige et sted begynte det å bli en liten ulyd på venstre side foran. Hjullager..... :ohnej:
Har brukt bilen helt til nå men nå var lyden blitt for alvorlig, så nå ble det nye hjullager og nye bremseskiver. Klurig system med at hjulnavet må av for å skifte bremseskiver! Ikke Ford Otosan sin beste ide.....:idee:
Byttet først på venstre side, lyden ble bedre men ikke borte, så måte bytte på høyre side også.
De gamle skivene var 32 mm tykke, nye 33, minimum mål 30 så kanskje de hadde gått 100k til men jeg orket ikke ta sjansen, ikke så stor kostnad med nye skiver. Får legge de gamle på hyllen.
Syns det var tidlig med utslitte hjullager etter 10000 mil men det er visst vanlig på Transit. Satser på at bilen er klar til å kjøre til Finnmark igjen i sommer. :grin:

Bild
Bild
Bild
Trondos
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:43:12, 24-08-2013
Ort: Ålesund
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: International 434
Ford 550
Ford 3600
McCormick D-432
David Brown 880 Implematic
Allgaier A111



Trondos (trådstartaren)

#2 » 23:07:37, 27-09-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fikk ABS lampe på dashbordet, leste ut feilkode og det var høyre bak. Demonterte bromsskiven og det var vel ikke konstig at den ikke virket. :klia:
Limte fast ringen med Loctite og monterte igjen. Snakket etterpå med en kompis som har hatt Transit i 15 år, vanlig problem sier han, trenger ikke demontere bromsskiven. Bare legge seg under bilen med svetsen og lime den fast med et par punkter ESAB klister. :mrgreen:


Bild

1 person gillar det här inlägget.
Trondos
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:43:12, 24-08-2013
Ort: Ålesund
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: International 434
Ford 550
Ford 3600
McCormick D-432
David Brown 880 Implematic
Allgaier A111


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se