Ingen sierra pump det där, men det går o sätta dit en, finns ju universalfästen o köpa, som jag satte på min busbil, finns då olika
diameter, dom kraftigare pumparna av 044 typ är större i diametern än en "std" Sierra pump, ang trycket så reglerar ju btrén det, jag har kört med SAAB
spridare o btr på en Pinto o SAAB har ett högre
tryck än Ford, minns inte vilka då det var några år sedan jag höll på med det, typ över tio år sedan, o grejerna ligger tydligen inte där jag trodde...
Så en pump från Sierra eller för den delen Volvo 740/940 div SAAB osv, ska ju gå o få dit, håll koll på anslutningarna bara, en del har lösa nipplar o en del har fast slanganslutning med varierande diameter.
Dom pumparna jag pillat med o då dom med lösa nipplar, har samtliga varit fingängat, typ M10X1 osv, så vid letande av just nipplar osv, att man har koll på det, när jag pillade med just det så svarvade jag div adaptrar för att kunna bygga ihop div pumpar med olika gängor o längd osv, till olika fordon o
bränslesystem, kompisarna hade problem med sina Granador, med 2.8, jag hjälpte till o tillverka adaptrar, var uppskattat, vad nu dessa grejer finns, det har jag glömt, så jag kan tyvärr inte bistå med foton o mått.
När det gäller
bränslefilter o dess placering så har dom i samtliga fall på mina insprutningsbilar suttit o sitter efter insprutningspumpen, på förgasarbilarna så sitter oftast filtret före den mekaniska pumpen.
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.