Jisses, man är ju så långt ifrån de verkliga felen i bland, så man undrar, hjälper det att försöka hjälpa..
Men stort grattis till dig..
G-son skrev:meken49 skrev:Ibland har utvecklingen på motorsidan gått bakåt .
Mja, utvecklingen har ju egentligen gått väldigt långt framåt, en Volvo rödblock med rötterna i B21 ~1975 överlever förvisso ett kamremsbrott men å andra sidan drar den väl dubbelt så mycket soppa vid normal körning jämfört med en hyfsat modern motor med motsvarande prestanda. Sparar man 10 000 liter soppa på 20 000 mil är det ganska många insparade kronor.
Samtidigt är det givetvis trevligt med bilar som bara går och går, vilket Volvon tråden handlar om tyvärr verkar ha lite problem med just nu. Säkert något simpelt, men även simpla fel måste ju hittas innan man kan bli av med dom.
meken49 skrev:G-son skrev:meken49 skrev:Ibland har utvecklingen på motorsidan gått bakåt .
Mja, utvecklingen har ju egentligen gått väldigt långt framåt, en Volvo rödblock med rötterna i B21 ~1975 överlever förvisso ett kamremsbrott men å andra sidan drar den väl dubbelt så mycket soppa vid normal körning jämfört med en hyfsat modern motor med motsvarande prestanda. Sparar man 10 000 liter soppa på 20 000 mil är det ganska många insparade kronor.
Samtidigt är det givetvis trevligt med bilar som bara går och går, vilket Volvon tråden handlar om tyvärr verkar ha lite problem med just nu. Säkert något simpelt, men även simpla fel måste ju hittas innan man kan bli av med dom.
Menar du verkligen att en modern bensinmotor på 135 hk bara tar hälften med bränsle av vad min gamla Volvo B230 FK tar ? Eftersom jag har en förbrukning på 0,7 liter vid långkörning och 1,1 blandad, skulle den i så fall ta bara mellan 0.4 och 0,55 liter per mil. Jag ställer mig mycket tveksam till detta . Vill gärna veta vilken motor du tänker på.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster