Det är ju lite utanför TS tråd men det är en 80 tals (sport)bil.
Byter man från 4 växlad till 5 växlad låda så får man inte någon överväxel, utan en tätstegad låda.
bilen gör 30km/h per 1000 varv med en 4 växlad och 32 med en 5 växlad. (Amazon gör 30km/h per 1000 varv på 4:an)
Så motorn ligger på runt 3000-4000 varv när man "pendlar" till jobbet med den.
Det är en riktigt kul leksak med imponerande väghållning. Det gäller att ha oljan upp till maxnivån när man svänger i kurvorna
För den lampan lyser rätt lätt.
Med dom (höga) motorvarven så är det nog få som har bilen som förstabil, så byte till modernare motor anser jag inte vara värt besväret. Då skall man ju byta slutväxel också. Fast då är det inte 924 längre.
Alla gör som de vill, jag har inget emot att folk modar bilar (så länge det inte blir en EPA)
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.