Ännu en bil på jobbet,,,, Connect 2012 1,8 motor P9PC 66kw. Felkod P269F. En av säkringarna går så det blir Exhaust after treatment glow plug – open circuit. Har kollat så spridaren inte är blockerad med en tryck/vakuum pump. Mätte motståndet i glödstiftet till ca 1 ohm. Men det var ju då det var kallt så det kanske kortsluter då det värms upp? Så hur ska man på ett säkert sätt kolla stiftet? Har bytt denna grejen på en annan bil då den var blockerad och det är inget roligt att komma åt och få loss. Så ser gärna att slippa byta i onödan då den även är ganska dyr.Finns ju också en liten pump som kanske kan ställatill det. Men jag har inte något passande schema att kolla hur den är kopplad i detta fall. Dvs om den också går på samma säkring?
Har satt i en ny säkring och kopplat bort Vaporizern tillfälligt för att se om säkringen går då också men datorn kanske inte försöker starta pumpen då den känner av brottet till glödstiftet?
Tacksam för info om dessa problem!
ps Hittade ett schema men vet inte om det stämmer med denna bilen.