Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

VW Buss T4

5 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera bil-teman här

SvampenT15 (trådstartaren)

#1 » 11:20:29, 28-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej T4 bussens hastighetsmätare konstrar: När man sätter på tändningen ser allt ok ut, Men när man startar slocknar hastighetsmätaren sen kan den komma tillbaka efter ett tag. Men försvinner igen. Sedan nollställs trippmätaren av sig själv. Även klockan stannar. Vi har letat säkringar och kabelhärvor men ser inga fel. Men vi har förstått att detta är vanligt fel på VW T4. Någon maskinist som vet nått om detta
År mod 1997 2,5 TDI
SvampenT15
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:46:02, 07-02-2013
Ort: Örebro län
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM Buster 320. Volvo Krabat T15. Grålle 1948. Hako trac T8. JCB 3. Hyster Truck. MM.



gute84

#2 » 00:48:58, 29-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

sök på vw t4 speedo problems så får man fram en massa videos och andra tips
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

SvampenT15 (trådstartaren)

#3 » 09:42:17, 29-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej ok det skall jag göra tack för tipset

1 person gillar det här inlägget.
SvampenT15
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:46:02, 07-02-2013
Ort: Örebro län
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM Buster 320. Volvo Krabat T15. Grålle 1948. Hako trac T8. JCB 3. Hyster Truck. MM.

torbjorn_forsman

#4 » 21:53:30, 29-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Låter som ett vanligt VAG-problem överhuvudtaget - i första hand dåliga elektrolytkondensatorer i instrumentblocket, ofta i kombination med i största allmänhet större spänningsfall här och var när bilen börjar bli gammal. Om det är ytmonterade elektrolyter och man inte vågar sig på att löda loss dem, kan man helt enkelt lägga nya parallellt och låta de gamla sitta kvar.
Prova om allt fungerar bra om du låter bli startmotorn och istället rullar igång bilen (eller om du, när du väl har fått fart på bilen, kopplar ur, stänger av tändningen och gör en rullande omstart efter några sekunder). I så fall är saken klar att det är elektrolytkondensatorproblemet, det leder till att instrumentblocket inte gillar den spänningsdipp som uppstår i elsystemet när startmotorn går.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

SvampenT15 (trådstartaren)

#5 » 09:50:56, 30-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Helt klart värt att prova. Återkommer om någon dag
SvampenT15
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:46:02, 07-02-2013
Ort: Örebro län
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM Buster 320. Volvo Krabat T15. Grålle 1948. Hako trac T8. JCB 3. Hyster Truck. MM.


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: lennart burman och 17 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se