Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

Köpa däck på nätet.

36 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera bil-teman här

gute84

#31 » 02:26:42, 14-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Murre o2 skrev:När jag körde styckegods 1972 försvann det då aldrig något som jag lastat! Däremot tror jag att det var några jobbare på ASG terminalen som åkte fast för att de stulit gods. Men det skulle inte falla mig in att svika förtroendet som det var att hantera andras gods! Närmaste till konflikt blev det den gången 1970 som jag körde ut konstgödsel säckar till bönder. Ett jobb jag avskydde, lastades ju med truck men då hade bönderna aldrig någon traktor med gafflar för lossningen utan lossa för hand var det som gällde. Och antingen sade bonden "jag har ont i ryggen idag, du kan bära in säckarna dit i uthuset" eller också var han inte hemma utan frun pekade ut var säckarna skulle travas upp. Slit och släp i vilket fall. Men gången i fråga så lastade jag och en säck var trasig i första pallen, killen som lastade kom med en hel säck som ersättning. Bra tänkte jag, då kan jag ta det halva, trasiga säcken hem till min trädgård. Men när jag lossat allt hos sista bonden så såg han att det stod kvar en trasig säck på flaket och ville ha den också. "Men räkna dina säckar, du har ju fått rätt antal du beställt" sade jag. Men han ville ha den där trasig säcken också! Jag struntade i den snåle bonden och åkte, svor över att jag inte lagt säcken i hytten så han inte sett den men den var ju trasig och läckte gödning. Men nästa dag hade bonden ringt både åkaren och firman han köpt av och klagat. Min uppfattning stod ju fast, han hade fått vad han beställt och betalat för. Men en symbolisk halvhjärtad reprimand fick jag från firman, att kunden skulle ha fått den trasiga säcken, underförstått "göm säcken nästa gång så vi slipper gnäll."


bondjävel :grin:

1 person gillar det här inlägget.
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot



Murre o2 (trådstartaren)

#32 » 15:37:36, 26-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Måste ju fortfarande ha ett däck så när Skruvat kom med ett erbjudande beställde jag ett däck av dem, har köpt reservdelar av dem utan problem förr. Anade inte att de skulle skick däcket med samma speditör ( DSV) som inte leverade förra däcket :uupps: Så nu liknar spårningen förra resan, däcket har varit på väg sedan den 18 ...Mejlade Skruvat i Onsdags och frågade vad som händer med leveransen men bara fått det vanliga svaret att de mottagit mitt mail och sedan tystnad.
Murre o2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:45:39, 02-08-2017
Ort: Kungälv
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo 320

Murre o2 (trådstartaren)

#33 » 19:26:43, 26-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Sökning visar att det tycks finnas i Göteborg sedan den nittonde....
rehouse - in conformity
18-Apr-2024 16:55
ROX ROSERSBERG SE (SEROS)
- Hide history
colli
00373325385035721115
19-Apr-2024 03:59
GOT GÖTEBORG SE (SEGOT)
Departure warehouse - in conformity
Murre o2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:45:39, 02-08-2017
Ort: Kungälv
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo 320

Murre o2 (trådstartaren)

#34 » 08:21:35, 29-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

En närmare titt på Skruvats leverans besked säger att däcket skickats av deras samarbetes partner, just det bythjul, så jag är tillbaka på ruta ett igen. Skruvar säger ju på sin hemsida att de skickar med postnord eller DHL men det gäller tydligen inte däck!
Murre o2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:45:39, 02-08-2017
Ort: Kungälv
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo 320

Robert T

#35 » 10:22:55, 29-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har sagt det många gånger tidigare, skruvat är skojare! Det finns både bättre och mer prisvärda butiker online.
Användarvisningsbild
Robert T
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:48:40, 25-08-2007
Ort: Uppsala
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Stefan1972

#36 » 12:04:35, 29-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fast de däcken som säljs av skruvat "säljs" av bythjul. Det är samma ägare så att säga......Skruvat kan ju dock ha andra erbjudanden än bythjul så ibland är det ju billigare på skruvat. Jag håller dock med om att de alltid har haft svårt för kundvård och leveranser. De har nog betydligt mindre i lager än vad man ger sken av.......Deras "i lager" kan betyda i lager hos leverantör och de kan typ hålla till vart som helst på jorden.
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se