Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

Köpa däck på nätet.

36 inlägg • Sida 2 av 3
Diskutera bil-teman här

Murre o2 (trådstartaren)

#16 » 13:15:05, 12-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Visst är det mest speditörens fel. Men underligt att det står att däcket lämnades ut på spårningen och bara på väg i flera veckor innan :???: Och däck firman svarade inte på min, via deras hemsida ,fråga i tisdag om var mitt däck var. Svarade inte på min motsvarade fråga i går om vad som hänt, det var därför jag var tvungen att ringa och vänta en halvtimme i telefonen för att få besked... Kunde varit värre kunde varit 4 däck, lite sökning på nätet hittade en kille som köpte just 4 däck av dem och inte fick ett enda!
Murre o2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:45:39, 02-08-2017
Ort: Kungälv
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo 320



Stefan1972

#17 » 13:39:58, 12-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är avsändarens sak att se till att mottagaren får sina varor. Att fraktbolaget påstår att det är levererat räcker inte. Då får de komma med nå bildbevis isåfall vilket många börjat med. Fast rent juridiskt kan man säkert få rätt även om de har bildbevis och sen kanske stulet. Det är en krånglig väg dock men det är fortfarande avsändarens skyldighet att mottagaren får det dom betalat för.
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet

Murre o2 (trådstartaren)

#18 » 13:54:12, 12-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Men i detta fallet blir det mer komplicerat av att frakt bolaget säger att de inte fått tag i mig så de inte kunde leverera... Avsändaren skall ju återbetala till mig minus returfrakten när de får till baka däcket! Så är däcket försvunnet på vägen kan de åtminstone inte skylla det på mig :sad:
Murre o2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:45:39, 02-08-2017
Ort: Kungälv
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo 320

Stefan1972

#19 » 14:06:06, 12-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fast inget fraktbolag skickar ju tillbaks nåt bara efter ett försök........
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet

Murre o2 (trådstartaren)

#20 » 14:37:39, 12-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Möjligt att de bara skickat mail och de hamnat i skräp posten, den raderar/tömmer jag alltid utan att titta i... Men de kunde ju ringt mig.
Murre o2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:45:39, 02-08-2017
Ort: Kungälv
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo 320

bert

#21 » 15:38:36, 12-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har lite samma samma fenomen med Post Nord.Handlar lite grejer ibland av Idgtools och det kommer sen med PN men ingen avisering om att dom skall komma med paket el nåt utan får bara ett sms att dom sökt mig och fick inte tag i mig (mitt på dan när man är på jobbet) och att paketet ligger på utlämningsstället (som jag ser till hemifrån) men det brukar vara där tidigast dagen efter sen enl avisering så om det nu är här i byn så får det åka en extra tur till centralorten
bert
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:27:16, 30-01-2010
Ort: Ryd södrasmåland
Maskintyp: Traktor
Maskin: valtra i lite olika storlekar

Stridis2

#22 » 16:32:03, 12-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Murre o2 skrev:... Men de kunde ju ringt mig.

Jag har varit med om att PostNord har aviserat till noreply@ebay.de . PN ansåg inte att de gjort något fel utan jag fick betala dubbel frakt. :sad:
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

Ivar Risslén

#23 » 16:39:51, 12-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har 2 olika appar i telefonen som visar paketen. En är PostNord som visar bara postnords paket och den andra heter MIna Paket och visar alla olika fraktbolag även PostNord. I de apparna så ser jag var och när paketen ska komma.
Det bolag som har fungerat sämst är UPS som meddelade att paketet var levererat när det var på Arlanda.
Errare humanum est
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15

Stridis2

#24 » 22:54:35, 12-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Parcelapp är en tjänst jag inte visste fanns förrän en mycket hjälpsam liten flicksnärta på ett PN-ombud visade mig när jag letade efter ett icke avicerat paket. Spårar många olika leverantörer och kan följa även när paketet byter trackingnummer t.ex. när paketet kommer in i Sverige.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

björken

#25 » 23:19:07, 12-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Sen kan nog många göra livet lite lättare för de budbilchaufförer som har kanske 100 leveranser på en dag genom att ha ett tydligt/synligt husnummer samt gärna namn och adress på brevlåda/dörr eller vad man nu har.
Inte alltid att säljande firma har fått till adressen helt rätt, fått med mottagarens telefonnummer på fraktsedel osv vilket inte underlättar heller.
björken
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:05:24, 15-02-2006
Ort: Uppland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Valtra N103H5 -13
JD 3130 -78
Kubota KX161-2 -97

gute84

#26 » 02:15:00, 13-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

björken skrev:Sen kan nog många göra livet lite lättare för de budbilchaufförer som har kanske 100 leveranser på en dag genom att ha ett tydligt/synligt husnummer samt gärna namn och adress på brevlåda/dörr eller vad man nu har.
Inte alltid att säljande firma har fått till adressen helt rätt, fått med mottagarens telefonnummer på fraktsedel osv vilket inte underlättar heller.


det hade jag på föra huset plus en en kamera så varje gång chaufföreren sa att dom hade vart där så kunde jag bevisa motsatsen

4 personer gillar det här inlägget.
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

Murre o2 (trådstartaren)

#27 » 09:05:43, 13-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag är lite misstänksam mot däck firmor sedan jag på sextiotalet Fick en transport för en, det var tre grabbar på firman i Göteborg som öste på däck på flaket i en takt som gjorde att jag tappade räkningen! Ung och oerfaren som jag var litade jag på att det skulle stämma men när jag lossade lasten saknades givetvis 4 däck :sad: Riktigt surt, åkaren kunde ju tro att jag att det var jag som nallat ur lasten! Han klagade till däckfirman men fick bara tillsvar att det inte fanns några däck kvar hos dem som hörde till den sändningen. Min slutsats då och nu är att någon av de glada grabbarna som lastade däcken behövde nya däck och att alla tre var med på det, därav den snabba arbetes takten. Sista gången jag lastade utan att ha järnkoll på att antalet stämde mot fraktsedeln.
Inte relevant i mitt fall nu, men fraktpriserna idag är pressade och ont om bra chaufförer så mycket gods hamnar på avvägar.

2 personer gillar det här inlägget.
Murre o2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:45:39, 02-08-2017
Ort: Kungälv
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo 320

gute84

#28 » 09:37:38, 13-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Murre o2 skrev:Jag är lite misstänksam mot däck firmor sedan jag på sextiotalet Fick en transport för en, det var tre grabbar på firman i Göteborg som öste på däck på flaket i en takt som gjorde att jag tappade räkningen! Ung och oerfaren som jag var litade jag på att det skulle stämma men när jag lossade lasten saknades givetvis 4 däck :sad: Riktigt surt, åkaren kunde ju tro att jag att det var jag som nallat ur lasten! Han klagade till däckfirman men fick bara tillsvar att det inte fanns några däck kvar hos dem som hörde till den sändningen. Min slutsats då och nu är att någon av de glada grabbarna som lastade däcken behövde nya däck och att alla tre var med på det, därav den snabba arbetes takten. Sista gången jag lastade utan att ha järnkoll på att antalet stämde mot fraktsedeln.
Inte relevant i mitt fall nu, men fraktpriserna idag är pressade och ont om bra chaufförer så mycket gods hamnar på avvägar.


mina äldre släktingar som hade åkeri brukade säga att det var otroligt mycket stölder från 30 talet upp till miten på 70talet
gute84
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:49, 05-12-2013
Ort: frankrike
International
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: en mängd skrot

Robert T

#29 » 13:26:12, 13-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Murre o2 skrev:Jag är lite misstänksam mot däck firmor sedan jag på sextiotalet Fick en transport för en, det var tre grabbar på firman i Göteborg som öste på däck på flaket i en takt som gjorde att jag tappade räkningen! Ung och oerfaren som jag var litade jag på att det skulle stämma men när jag lossade lasten saknades givetvis 4 däck :sad: Riktigt surt, åkaren kunde ju tro att jag att det var jag som nallat ur lasten! Han klagade till däckfirman men fick bara tillsvar att det inte fanns några däck kvar hos dem som hörde till den sändningen. Min slutsats då och nu är att någon av de glada grabbarna som lastade däcken behövde nya däck och att alla tre var med på det, därav den snabba arbetes takten. Sista gången jag lastade utan att ha järnkoll på att antalet stämde mot fraktsedeln.
Inte relevant i mitt fall nu, men fraktpriserna idag är pressade och ont om bra chaufförer så mycket gods hamnar på avvägar.


Funkade exakt lika på 00-talet
Användarvisningsbild
Robert T
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:48:40, 25-08-2007
Ort: Uppsala
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Murre o2 (trådstartaren)

#30 » 13:46:29, 13-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

När jag körde styckegods 1972 försvann det då aldrig något som jag lastat! Däremot tror jag att det var några jobbare på ASG terminalen som åkte fast för att de stulit gods. Men det skulle inte falla mig in att svika förtroendet som det var att hantera andras gods! Närmaste till konflikt blev det den gången 1970 som jag körde ut konstgödsel säckar till bönder. Ett jobb jag avskydde, lastades ju med truck men då hade bönderna aldrig någon traktor med gafflar för lossningen utan lossa för hand var det som gällde. Och antingen sade bonden "jag har ont i ryggen idag, du kan bära in säckarna dit i uthuset" eller också var han inte hemma utan frun pekade ut var säckarna skulle travas upp. Slit och släp i vilket fall. Men gången i fråga så lastade jag och en säck var trasig i första pallen, killen som lastade kom med en hel säck som ersättning. Bra tänkte jag, då kan jag ta det halva, trasiga säcken hem till min trädgård. Men när jag lossat allt hos sista bonden så såg han att det stod kvar en trasig säck på flaket och ville ha den också. "Men räkna dina säckar, du har ju fått rätt antal du beställt" sade jag. Men han ville ha den där trasig säcken också! Jag struntade i den snåle bonden och åkte, svor över att jag inte lagt säcken i hytten så han inte sett den men den var ju trasig och läckte gödning. Men nästa dag hade bonden ringt både åkaren och firman han köpt av och klagat. Min uppfattning stod ju fast, han hade fått vad han beställt och betalat för. Men en symbolisk halvhjärtad reprimand fick jag från firman, att kunden skulle ha fått den trasiga säcken, underförstått "göm säcken nästa gång så vi slipper gnäll."

4 personer gillar det här inlägget.
Murre o2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:45:39, 02-08-2017
Ort: Kungälv
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo 320


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google Adsense [Bot] och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se