Murre o2 skrev:... Men de kunde ju ringt mig.
björken skrev:Sen kan nog många göra livet lite lättare för de budbilchaufförer som har kanske 100 leveranser på en dag genom att ha ett tydligt/synligt husnummer samt gärna namn och adress på brevlåda/dörr eller vad man nu har.
Inte alltid att säljande firma har fått till adressen helt rätt, fått med mottagarens telefonnummer på fraktsedel osv vilket inte underlättar heller.
Murre o2 skrev:Jag är lite misstänksam mot däck firmor sedan jag på sextiotalet Fick en transport för en, det var tre grabbar på firman i Göteborg som öste på däck på flaket i en takt som gjorde att jag tappade räkningen! Ung och oerfaren som jag var litade jag på att det skulle stämma men när jag lossade lasten saknades givetvis 4 däck Riktigt surt, åkaren kunde ju tro att jag att det var jag som nallat ur lasten! Han klagade till däckfirman men fick bara tillsvar att det inte fanns några däck kvar hos dem som hörde till den sändningen. Min slutsats då och nu är att någon av de glada grabbarna som lastade däcken behövde nya däck och att alla tre var med på det, därav den snabba arbetes takten. Sista gången jag lastade utan att ha järnkoll på att antalet stämde mot fraktsedeln.
Inte relevant i mitt fall nu, men fraktpriserna idag är pressade och ont om bra chaufförer så mycket gods hamnar på avvägar.
Murre o2 skrev:Jag är lite misstänksam mot däck firmor sedan jag på sextiotalet Fick en transport för en, det var tre grabbar på firman i Göteborg som öste på däck på flaket i en takt som gjorde att jag tappade räkningen! Ung och oerfaren som jag var litade jag på att det skulle stämma men när jag lossade lasten saknades givetvis 4 däck Riktigt surt, åkaren kunde ju tro att jag att det var jag som nallat ur lasten! Han klagade till däckfirman men fick bara tillsvar att det inte fanns några däck kvar hos dem som hörde till den sändningen. Min slutsats då och nu är att någon av de glada grabbarna som lastade däcken behövde nya däck och att alla tre var med på det, därav den snabba arbetes takten. Sista gången jag lastade utan att ha järnkoll på att antalet stämde mot fraktsedeln.
Inte relevant i mitt fall nu, men fraktpriserna idag är pressade och ont om bra chaufförer så mycket gods hamnar på avvägar.
Användare som besöker denna kategori: Google Adsense [Bot] och 9 gäster