Jag har i dagarna börjat förbereda ett motorpaket att sätta in i min 760 från 1983 som fick vissa intressanta förmåner vid årsskiftet...
Det sitter idag automatlåda i bilen, och för att krångla till det maximalt ska jag förstås försöka behålla automatkonceptet även med den nya motorn från en Audi 2.5 TDI. En ZF 4HP22 från en skrotad 945 diesel är den tilltänkta lådan i nuläget då den passar på sprängkåpan i Audimotorn.
I kväll hade jag äntligen rivit ut allt ur donatorbilarna och kunde börja testa att få ihop bitarna, svänghjulet från D24 automat passade på audimotorn, och hålet för converterns centrumtapp stämde även *lyckorus*
MEN... på audimotorn sitter en trigger som gått mot 5 gap gjutna i org. svänghjul, automathjulet är helt platt, kommer inte att funka. Har nu lusläst nätet om alla som gjort dessa konverteringar och bytt svänghjul m.m hit och dit, men inte en bokstav om något problem med denna givare?? Motorn lär ju inte bara funka utan denna signal liksom!
Jag klurar för fullt på alternativa lösningar på detta problem, och lägger ut en tråd här i hopp om åsikter som leder till en lösning!
Bilder: