Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningarShop

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerBriggs&Stratton

Uppkäkade startmotordrev?

20 inlägg • Sida 2 av 2
Snacka om Briggs&Stratton här

rospigg

#16 » 16:09:13, 11-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

DC Linberg skriver:
"TDC och tändningen stämmer inte => enormt ökat vridmoment innan gnistan kommer.
Hade motsvarande på en 3.5hk. Nästintill omöjlig att dra igång. När jag bytt krysskilen var den "löjligt enkel" att starta."

Jag förutsätter att du menar "när gnistan kommer" (för tidigt)

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
rospigg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:44, 05-05-2012
Ort: Uppland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 36-57
Volvo t25 med perkins 4.107
MF 356 "rullstol"
BM 640 -69

GLIDLAGER - LEDLAGER - BUSSNINGAR - KULLAGER - RULLAGER - TÄTNINGAR - LÄNKHUVUDEN
www.debearings.se


dc_lindberg

#17 » 16:39:34, 11-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja Rospigg.
Men nu har TS rört till konceptet genom att berätta att motorn knappt har kompression... det skall inte vara möjligt, ens med fungerande de-komp att med lätthet dra runt motorn... det skall vara ett -betydande- motstånd tills dess man lyckas sega sig över kompressionen...
Detta gör att jag börjar misstänka att TS har ett helt annat problem - "överhettning" av plast drevet pga för högt varvtal; så smälter plasten och kuggarna rensas.

Spännande mysterium oavsett!
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
dc_lindberg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:00:44, 20-05-2012
Ort: Sthlm NV
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Belos, Irus, Stiga, mm

BMW, VW, Honda, Suzuki, Kawasaki, osv

Hittade mina ursprungliga inloggningar på Maskinisten:
Blev medlem:
ons 02 mar 2005, 23:06
Senaste besöket:
ons 02 mar 2005, 23:06

Blev medlem:
mån 10 apr 2006, 13:31
Senaste besöket:
tor 13 apr 2006, 17:08

Blev medlem:
tis 14 aug 2007, 09:57
Senaste besöket:
mån 10 dec 2007, 14:11

Simon01 (trådstartaren)

#18 » 21:26:40, 11-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hur mycket motstånd ska det vara när man snurrar på startmotoraxeln ungefär? Jag upplever att den går ganska tungt? har ingen liknande att jämföra med.
Simon01
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:18:18, 17-01-2011
Ort: Småland

martin wheelnut

#19 » 21:53:53, 11-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vill minnas att de ska gå lite ”tungt” som att den trögar lite. Kanske någon annan som har en att känna på?
/ Martin

1 person gillar det här inlägget.
martin wheelnut
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 23:03:19, 15-08-2008
Ort: Halland, Halmstad
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350, MF 3635 samt Cat 910.

Simon01 (trådstartaren)

#20 » 16:43:22, 13-09-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ny drevsats monterad, sen blev det klippning

Bild

Har startat den två gånger med positiv utgång iaf, återstår att se hur länge det funkar :)
Tack för alla svar!

9 personer gillar det här inlägget.
Simon01
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:18:18, 17-01-2011
Ort: Småland


Återgå till Briggs&Stratton

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



BA Trading AB

Trucking

Älmeboda Maskinservice

trailerbeg

OilQuick

Alftaprodukter

TK Traktordelar

Hammars verkstad AB

D&E Bearings AB

http://www.RESERVdelar24.SE

Bildelar24.com

Briggsparts

Klaravik

Beck Maskin

Crazyride

Ygsbostudios

Kilremslagret

Bra Verktyg

UniCarriers

Rotec

Lunna Teknik

https://www.AUTOdoc.SE

SSL Certificates