Återkoppling till ovan alu-chassi-stiga:
userpix/49872_3E62QDRVTM80O1463871772.jpg
...hm!... nytt membran, 391681, http://www.briggsparts.se/se/search.php?id=12533 , å den skrothögen dummar sig?!...
Här ansträngen jag mig att hjälpa den stackar sjuklingen o tar hjälp av http://www.briggsparts.se , å så tjurar den?!
Förgasaren rengjord, torkad med tryckluft, nytt membran och ny packning till locket som låser membran nålen - å så dummar den sig?!
Vilken otacksam metalskrothög!
Givetvis får jag igång den, inge problem, men... om kreti o pleti försöker, så går den inte igång... Kan vara dåligt tändstift iof... men... när jag måste "pumpa" fram bensin, då är det något annat... Har inte mätt kompressionen, så visst kan det vara dåligt undertryck.
Har jag fullgasläge på - då blir den sur...
Vid mellangasläge vill den inte starta...
Är det låg-gasläge... jag då bryr den sig inte ens om ens ansträngningar...
Blandskruven vill den ha ställd på 1½ varv vid max-varv (ss jag lärt mig hur man skall ställa den - gehör, max varv, bästa motorgången, testa mer/mindre, finn "den gyllene jämvikten" ).
Elektronisk tändspole.
Gillar inte alls förgasarkontruktionen på den häringa klipparen... det är ett extra led i regulatorn, å ju fler dela som kan trassla, desto mer sannolikt blir det att nått kommer att trassla...
Så... den kanske trivs hos mig o vill ha ett kättinganhåll o bli en liten nätt kätting-röjare i min maskinpark?