...kondensatorn då?...
Har varit med om att dödarsladden haft isoleringsskador så det varit -den- som "stulit" gnistan.
Kostar nästan lika mycket med ny brytarspets och kondensator som att byta till B&S elektroniska tändspole.
http://www.briggsparts.seOM man monterar spolen för nära svänghjulet så kan spolen skadas... MKT vanligt!...
Jag använder 2st standard visitkort mellan
svänghjul och spole:
...märkligt... jag vet jag fotat en B&S Klippo motor när jag justerade tändstpolen, med dubbla visistkort... var la jag den bilden?... hittade den inte bland mina trådar...
userpix/49872_100_3909_1.jpgHursomhelst - så -kan- man göra om man inte har bladmått (eller inte ids använda dem).
Dubbla visitkort ger ett lite för stort gnistgap, men räddar spolen mot att kortslutas mot svänghjulet.
(TF skriver 0.2mm o det blir ca 0.25mm med visitkort. OM man kan dra runt svänghjulet utan att nypa fast visitkorten är spelet "lagom" ).
Av -alla- brytarspetsmotorer jag skruvat på från B&S så har -aldrig- en
tändspole varit trasig (vad jag vet...). På alla med elektronisk tändning så har >50% där tändspolen gått an mot svänghjulet varit trasig.
Du kontrollerade väl att svänghjulet gick fritt från tändspolen -innan- du försökte starta motorn?
...jag missad det ett par gånger förra året... brände 2st elektroniska tändspolar på det sättet... ("nya maskiner" som lämnats in på garanti och skrotats bort å hamnat hos mig - sved extra mycket då att paja så dyrabara motorer... )
Det där ser ut som 5hk's motorn...
5hk B&S å Gilson slunga