Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerBriggs&Stratton

Drivaxel stiga park 2000e

5 inlägg • Sida 1 av 1
Snacka om Briggs&Stratton här

AirQ (trådstartaren)

#1 » 09:19:56, 05-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tjena.
Har en gammal park 2000e som jag fick billigt för något år sen, motor o allt funkar bra på den förutom en jävligt irriterande sak.

Ena bakaxeln går sönder/ klipper bultarna som sitter för att hålla hjulen på plats då o då, senast slet den av axeln vid bulthålet.


Är en av de modellerna som har bromstrummor ist bromsen i lådan, så känns jävligt att behöva svetsa fast hjul o hela skiten om något rasar, samtidigt är de jävligt irriterande o ligga o laga skiten ute i trädgården stup i ett.

Någon som har något bra tips?
Uppdaterar med lite bilder senare när jag är ute i verkstan.


Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
AirQ
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:34, 27-05-2015
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo BM L70 1993
Take Job TB153FR



Stefan1972

#2 » 09:33:59, 05-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Går dylika skruvar av så beror det oftast på att nåt inte sitter fast och kan röra sig.
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet

gustav9797

#3 » 10:34:46, 05-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har en likadan.
Det var så mycket glapp i fälgarna där skruvarna sitter så jag svetsade upp hålen och borrade på nytt. Kan.tänka mig att det blir rätt stor påfrestning där om det är glappt.
gustav9797
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:12:11, 25-03-2013
Ort: Nässjö
Sverige

AirQ (trådstartaren)

#4 » 19:10:38, 05-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hmm, monterade ner allt och tog mig en ordentlig titt idag, verkar som jag saknar några bussningar på baksidan/insidan av nav/bromstrumman? glappar extremt där.
Axeln är 19mm och hålet till bromstrumman ligger på ca 25mm.
Dock så har jag ingen bussning på reservdelsmaskinen heller...
Eller är det så enkelt att det skall styra upp sig självt när det är fastbultat?

Bild
Bild
Bild
Ena axeln är bara skräp av då den har smällt av helt vid hålet och finns ingen marginal att borra upp ett nytt, så får bli och se om jag har kvar någon axel på reservdelsmaskinen.
Bild
Bild
Bild
Bild
AirQ
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:34, 27-05-2015
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo BM L70 1993
Take Job TB153FR

gustav9797

#5 » 19:22:18, 05-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det ska sitta 2st oljebronsbussningar på varje sida. Kan leta upp numret på dem om du vill, tror inte de är så extremt dyra.
gustav9797
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 22:12:11, 25-03-2013
Ort: Nässjö
Sverige


Återgå till Briggs&Stratton

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se